Menu
  • NKP Fiľakovský hrad <i>(Foto: Z. Schnelczer)</i>
  • Budova Vigadó <i>(Foto: G. Illés)</i>
  • Kaštieľ Berchtoldovcov <i>(Foto: Z. Schnelczer)</i>
  • Mestský park <i>(Foto: Z. Schnelczer)</i>
  • NKP Farský kostol nanebovzatia Panny Márie a františkánsky kláštor <i>(Foto: Z. Schnelczer)</i>
  • Novohradské turisticko-informačné centrum <i>(Foto: Mesto Fiľakovo)</i>
  • Mestský úrad <i>(Foto: archív mesta Fiľakovo)</i>

Kontakty:
Mestský úrad Fiľakovo
Radničná 25, 986 01 Fiľakovo
tel., fax: +421-(0)47-4381001
email: mesto@filakovo.sk

Kontakty pre médiá:
tel.: +421 (0)918 732 702
email: tlacove@filakovo.sk

Úradné hodiny:
Po-Št: 7.30-11.30 / 12.30-16.00
Piatok: 7.30-11.30

Aplikácia City monitor slúži Fiľakovčanom od roku 2015. Nové podnety v nej pribúdajú každý deň. Samospráva ich rieši v spolupráci s mestskou políciou či Verejnoprospešnými službami mesta (VPS).

Podľa viceprimátora mesta Lászlóa Kerekesa sa drvivú väčšinu podnetov podarí vyriešiť. Napriek tomu ľudia do aplikácie stále pridávajú aj podnety, ktoré tam nepatria. „Posledný štvrťrok hodnotím kladne. Posúvame sa dobrým smerom, takých podnetov je čoraz menej. Stále sa však nájde niekoľko takých, na ktoré nemáme dosah,“ vysvetlil viceprimátor. Podľa jeho slov jedna skupina nesprávnych hlásení súvisí s budovami či priestormi, ktoré samospráva nevlastní. „Zvyknú sa týkať napríklad budovy železničnej stanice či malého cintorína na Železničnej ulici. Takéto budovy mestu nepratia, preto nevieme tieto podnety vyriešiť. Môžeme ich iba posunúť kompetentným. Či sa s nimi budú zaoberať, my už ale ovplyvniť nevieme,“ objasnil.

Druhou takou skupinou sú podnety, ktoré do City monitora nepatria kvôli ich krátkej aktuálnosti. Podľa slov viceprimátora je to napríklad pohyb túlavých psov. „Kým na miesto vyšleme hliadku, pes tam už dávno nie je. To isté platí pri nesprávnom parkovaní, rušení nočného kľudu či hádzaní petárd. Takéto prípady treba riešiť hneď v danej chvíli, preto ich odporúčame nahlasovať priamo na mestskú políciu,“ povedal s tým, že medzi nahlasovateľmi sa nájdu aj „srandisti“. „Nahlásili nám už aj to, že prečo sme nevybavili dobré počasie,“ doplnil s úsmevom.

Medzi podnety, ktoré sa týkajú samosprávy a sú aj najčastejšie nahlasované, patria poruchy verejného osvetlenia, poruchy ampliónov mestského rozhlasu, výtlky na cestách a chodníkoch, preplnené kontajnery či čierne skládky. „Tieto veci vieme promptne riešiť. Skládky napríklad riešime tak, že najprv tam vyšleme mestských policajtov, ktorí sa pokúsia vypátrať pôvodcu skládky. Potom ju odstránime väčšinou za pomoci VPS,“ dodal na záver.

Klaudia Kovácsová, hovorkyňa mesta

Odkazy: